Startsida Tack-sida

av Anders Gatu

måndag 19 mars 2012

Dag 79: Kliar i fingrarna


Det kommer och går lite i perioder, och det var ganska längesen sist nu, men jag känner det starka suget av att skapa något nytt, och kanske prova något nytt också i samma veva. Vi får se om jag faktiskt skapar något, eller om det rinner ut i sanden (som det tyvärr ganska lätt kan göra), men jag har en lite plan för det hela.

Som man kan ha märkt så älskar jag tv-spel i alla dess former, och jag har länge drömt om att skapa mina egna spel. Förut var det alltid tankar kring att gå spelutbildningar och komma in i branschen ordentligt, men det är ju faktiskt inte nödvändigt nuförtiden. Man kan ganska lätt (om man har programmerarkunskaper, åtminstone) skapa spel till mobiler. Eftersom jag har en Android-telefon, så kommer jag nog börja i den änden. Ska undersöka lite hur man kan börja. Jag måste bara komma ihåg att det inte kommer bli något på en gång. Eller ens två gånger. Det kommer ta ett tag, men eftersom jag älskar att programmera så gör det inte så mycket. Det blir en helt annan grej av det också när jag inte behöver lära mig det för jobbets skull, som det oftast är när jag ska ta till mig något nytt inom det området.

Men som sagt, det kanske inte blir något alls av det hela, men det kliar i fingrarna på mig så jag kommer åtminstone utforska möjligheterna.


Dagens slips är donerad av Karl-Erik Persson och är av märket Herr CeGe. Det jag hittar om märket är att det har varit en butik vid det namnet nere i Hässleholm (där Karl-Erik befinner sig) som verkar göra sina egna slipsar. De har ingen hemsida eller nån annan information jag kan hitta på nätet, mer än att butiken verkar ha stängt. Om så är fallet, så blev slipsen helt plötsligt ett möjligt samlarobjekt! Vill ni lägga ett bud på den, så kan ni göra det här: http://www.tradera.com/beige-brun-randig-slips-enslipsomdagen-dag-79-auktion_340275_152070204

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar